بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

۵ بازديد

بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

b8_36hz.png

بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

بهترین راه برای یادگیری زبان ترکی استانبولیدر منزل این است که خود را در آن غوطه ور کنید. ما به شما در این کار کمک میکنیم.در این روش شما یک لیست طولانی از واژگان ترکی استانبولی را حفظ نخواهید کرد. شما فقط به زبان جدیدتان می شنوید، صحبت می کنید، می خوانید و می نویسید. به این ترتیب، آماده مکالمات دنیای واقعی می شوید.در این مطلب از پروان آکادمی می خواهیم راهنمای یادگیری زبان ترکی استانبولی را به شما معرفی کنیم.

 

چرا زبان ترکی یاد بگیریم؟

به تعداد افرادی که زبان دوم را یاد می گیرند، برای این سوال پاسخ وجود دارد. آیا می خواهید از فیلم های Nuri Bilge Ceylan بدون زیرنویس لذت ببرید؟ آیا می خواهید بدون راهنما از مسیر شکست خورده آناتولی خارج شوید؟ آیا در شرف ملاقات با همسر جدید ترک خود هستید؟
آیا می خواهید شعر هر آهنگ Bar?? Manço را که تا به حال ضبط کرده اید یاد بگیرید؟ آیا می خواهید بتوانید برای بهترین معاملات در بازار بزرگ استانبول چانه بزنید؟ هیچ دلیلی وجود ندارد، اما شما باید دلیل خود را پیدا کنید. این کار ضروری است زیرا به شما کمک می کند با انگیزه و متمرکز بمانید. شما می توانید چیزهایی را که به شما مربوط است حفظ کنید و به آنها توجه بیشتری کنید.
اگر می خواهید ترکی یاد بگیرید تا در چشمه موج سواری کنید، به خاطر سپردن لغات مربوط به تجهیزات اداری به شما انگیزه ای برای تلاش کردن نمی دهد. علاوه بر انتخاب واژگان و عبارات اصلی (1000 تا 3000 کلمه که برای گفتار روزمره ضروری است) می توانید با یادگیری صحبت در مورد آنچه برای شما مهم است به ترکی علاقه مند شوید.

 

بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

همه چیز در ذهن شماست

اگر می‌خواهید واقعاً ترکی صحبت کنید، باید آماده اشتباه باشید و از اشتباه کردن نترسید. یادگیری به معنای انجام دادن، تلاش، شکست و تلاش مجدد است. آنچه یودا گفت را فراموش کنید (علاوه بر این، او حتی به سختی می توانست به یک زبان صحبت کند). نکته کلیدی برای دانستن نحوه صحبت کردن به ترکی این است که صرفاً سعی کنید ترکی صحبت کنید، مهم نیست که در ابتدا چقدر احمقانه به نظر برسد.
اشتباه کردن دلیلی برای دلسرد شدن نیست. مطالعات روانشناختی اخیر در مورد نحوه یادگیری ما ساده ترین و مهم ترین نکته را به ما می دهد: استراحت. اگر می توانید با درک نکردن فوری چیزها احساس راحتی کنید، کنجکاوی و لذت بردن از این فرآیند آسان تر است. مهم نیست که چگونه یادگیری را انتخاب می کنید، قرار گرفتن در معرض مداوم و تمرین روزانه همیشه نتایجی را به همراه خواهد داشت.

 

بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

سخن آخر درباره بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی، قطعا برای هر فرد متفاوت است و نمیتوان یک روش را به عنوان بهترین روش یادگیری پیشنهاد کرد. زبان ترکی استانبولی ازنظر اساتید زبان ترکی یادگیری ترکی برای زبان آموزان سریع صورت می گیرد. اما گرفتن نتیجه مطلوب فقط و فقط به میزان تلاش و رقبت آن فرد در یادگیری زبان ترکی استانبولی بستگی دارد. ویژگی خوبی که انسان دارد این است که اگر بخواهد کار غیر ممکنی را ممکن کند در کوتاه ترین زمان انجامش میدهد و تنها چیزی که برای رسیدن به مقصد نیاز دارد اراده ای قوی میباشد. پس برای یادگیری زبان، اول باید اراده خود را قوی کنید و سپس یادگیری را با برنامه ریزی هدفمند آغاز کنید.
امروزه تعداد کثیری از مردم خود را نیازمند یادگیری زبان ترکی میدانند زیرا کشور ترکیه طی چند سال اخیر در حوزه شغلی افراد زیادی را به خود جذب کرده و به همین علت باعث ایجاد انگیزه برای بعضی از افراد شده است که این زبان شیرین را فرا بگیرند، اما از طرفی برخی از مشکلات مانع یادگیری آن ها میشود. یکی از این مشکلات، ترس از یاد نگرفتن است. و بحث تامین هزینه ها نیز سد دیگری برای افراد علاقه مند به یادگیری زبان ترکی شده است و در آخر نبود آموزشگاه زبان مورد اعتماد مد نظر قرار میگیرد که در ادامه برای هریک راهکارهایی ارائه خواهیم کرد…

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

۴ بازديد

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

b2_zdw.png

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه، روش یادگیری در منزل است. مزیت این روش سادگی و جذابیت یادگیری در محیطی است که شما در آن احساس راحتی می‌کنید. شما می‌توانید روی صندلی راحتی خود بنشینید و با سرعت دلخواه خودتان زبان فرانسه را یاد بگیرید.
یکی دیگر از مزیت‌های این روش، شخصی بودن شیوه‌های یادگیری و انعطاف بالای برنامه‌ی آموزشی است.  شما می‌توانید با توجه به علایق، توانایی‌ها و نقاط ضعف و قوت خود برنامه و مواد آموزشی خود را انتخاب کنید. در این روش شما نه نیازی به کلاس یا معلم خصوصی دارید و نه نیاز دارید که از خانه خارج شوید.
قبل از اینکه به توضیح شیوه‌های یادگیری فرانسه در منزل بپردازیم، به این سوال جواب می‌دهیم که چرا این روش بهترین روش برای یادگیری زبان فرانسه است.

 

مراحل یادگیری زبان فرانسه در منزل

نکات و توضیحات مربوط به هر مرحله به شما کمک می‌کنند به بهترین نحو روند یادگیری خود را برنامه‌ریزی کنید و در کوتاه‌ترین مدت شاهد پیشرفت چشمگیری باشید.

 

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

یک برنامه‌ی روزانه‌ی یادگیری زبان تهیه کنید

این نکته بسیار بدیهی به نظر می‌رسد چون می‌دانیم که مطالعه‌ی منظم و طبق برنامه باعث موفقیت در یادگیری می‌شود.

مساله این است که در تهیه‌ی برنامه‌ی روزانه‌ی یادگیری زبان فرانسه در منزل، مواردی متعددی خارج از تصور شما حائز اهمیت هستند که باید به آنها توجه کنید. بحث تنها بر سر انتخاب زمانی برای مطالعه نیست، گرچه این مورد اهمیت زیادی دارد که در ادامه به آن می‌بردازیم.
اولین گام این است که فضایی از خانه را به یادگیری زبان اختصاص دهید. ممکن است پشت میز تحریر تمرکز بیشتری داشته باشید، ممکن است کنار یک پنجره با نور طبیعی یا در اتاق پذیرایی احساس راحتی کنید. از این حیث، بهترین شیوه‌ی یادگیری در منزل برای هر شخص متفاوت خواهد بود.
مهم‌ترین نکته در انتخاب فضای مناسب برای یادگیری زبان در منزل این است که مکانی را انتخاب کنید به بتوانید در آن تمرکز داشته باشید. پس فاصله‌ی خود را از تلویزیون یا فضاهای پر سر و صدا حفظ کنید.
نکته‌ی دیگر حفظ استمرار و تداوم در برنامه‌ی یادگیری است. پس لازم به است به صورت واقع‌بینانه تعداد ساعاتی را که می‌توانید روزانه به یادگیری زبان فرانسه اختصاص دهید تعیین کنید.
با توجه به برنامه و مشغولیت‌های خود تعداد ساعاتی را که می‌توانید در طول روز صرف یادگیری کنید مشخص کنید تا بعداً عقب ماندن از برنامه باعث دلسردی‌تان نشود.
در مرحله‌ی بعد باید ساعات مشخصی از روز را که می‌توانید با تمرکز به مطالعه‌ی دروس خود بپردازید تعیین کنید. تعیین ساعات مطالعه به راندمان یادگیری شما در ساعات مختلف شبانه‌روز بستگی دارد. اما باید تلاش کنید این زمان‌ها را تغییر ندهید تا نظم یادگیری شما به هم نخورد.
به یاد داشته باشید که یادگیری زبان فرانسه در خانه قرار نیست بیش از اندازه راحت باشد. پس واقع‌بین باشید و ساعاتی را که در آن مشغول استراحت یا تفریح و چک کردن گوشی خود هستید برای یادگیری انتخاب نکنید. همچنین ساعات خستگی پس از کار برای یادگیری مناسب نیستند.

 

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

سخن نهایی در مورد بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

یادگیری زبان جدید، یعنی قدم گذاشتن به یک دنیای کاملا ناآشنا و عجیب‌و‌غریب، اما این نباید شما را بترساند! هر کاری، راهی دارد. تسلط بر یک زبان جدید، آن‌قدرها هم سخت نیست. اگر روش درستی در پیش بگیرید، می‌توانید هر زبانی را به بهترین نحو ممکن یاد بگیرید. یکی از زبان‌های شیرین و پُرکاربردی که بسیاری از مردم به‌عنوان زبان دوم انتخاب می‌کنند، زبان فرانسوی است. ما در وبسایت پروان اکادمی رویکردی جدید را برای یادگیری زبان فرانسه در خانه ارائه می‌دهیم. اگر مصمم هستید که زبان فرانسوی را یاد بگیرید، با مشاوران ما در تماس باشید و پکیج های پروان اکادمی را تهیه نمایید تا تأثیر فوق‌العاده‌ی آنها را روی نحوه‌ی صحبت کردن‌تان ببینید.

 

اتهامات تند زنوزی به کوپال: پنالتی مشکوک

۳ بازديد

در طول مسابقه هم آقای ناظمی سوت‌های اشتباه زیادی زد و به نظر من این برد را کاملا به استقلال هدیه دادند. غیرممکن بود که ما امروز بازی را ببریم، چراکه در این صورت تیم استقلال و مدیریت و مربی و همه چیز به هم می‌ریخت



برای توضیحات بیشتر بر روی عنوان زیر کلیک کنید

اتهامات تند زنوزی به کوپال: پنالتی مشکوک

بهترین دستگاه لیزر کدام است؟

۶ بازديد

در حال حاضر بهترین دستگاه لیزر کدام است
همانطور که می‌دانید انواع و اقسام دستگاه‌های لیزر تولید شده‌اند که هر کدام‌شان از قابلیت‌های بخصوصی برخوردار هستند. اما عمده مشکلاتی که هر یک از این دستگاه‌های لیزر دارند، ایجاد عوارض بعد از استفاده است. به طور مثال در اکثر دستگاه‌های لیزر عارضه‌ی سوخته شدن پوست بعد از اتمام لیزر وجود دارد که طبیعتاً برای متقاضی لیزر امری ناخوشایند است و اصلاً همین موضوع سبب دوری افراد از دستگاه‌های لیزر شده است.

اما با روی کار آمدن دستگاه‌های پیشرفته‌تر و کاهش عوارض لیزر استقبال مردم برای استفاده از این‌گونه دستگاه‌ها به جهت از بین بردن دائمی موهای زائد افزایش یافته است. در واقع دستگاهی که چنین شوق و ذوقی را در بین افراد ایجاد کرده است، دستگاه لیزر دایود نام دارد. این دستگاه از جمله دستگاه‌های لیزر کاملاً بروز بوده که خیلی زود در اکثر مراکز زیبایی پوست و مو بکار گرفته شده است. با توجه به این موارد، پیشنهاد ما نیز بر استفاده از این دستگاه است، حال می‌خواهید برای مصرف شخصی خریداری کنید و یا قصد بکار بردن آن در کلینیک‌های پوست و مو دارید.

قیمت دستگاه لیزر دایود به چه چیزی بستگی دارد
کیفیت و عملکرد هر دستگاهی متفاوت است در نتیجه باید انتظار قیمت‌های مختلفی از انواع دستگاه‌های لیزر داشت. با این وجود دستگاه لیزر دایود که یک سر و گردن از هم‌گروه‌هایش بالاتر است، کمی متفاوت‌تر تعیین شده است. به طور کلی می‌توان موارد زیر را در قیمت‌گذاری این دستگاه دخیل دانست:

هندپیس فوق العاده راحت که کارآیی شگفت انگیزی دارد.
وجود سیستم خنک کننده‌ی غیر قابل تصور.
وجود چندین طول موج که به پزشک در هنگام کار کمک خواهد کرد.
کیفیت بدنه بسیا محکم.
دارای تأییده از مراکز مهم بین المللی.
اگر چه می‌توان قیمت بالایی برای این دستگاه لیزر متصور بود، اما با توجه به اینکه قصد داریم مرکز فروش بسیار معتبری را در ادامه‌ی این مقاله برای خرید لیزر دایود معرفی کنیم، با قیمت‌های بسیار پایین‌تر نیز می‌توان آن را تهیه کرد.

https://alexdiode.ir/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%af%d8%a7%db%8c%d9%88%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86/

 

کاشت درخت گیلاس چگونه است

۷ بازديد

کاشت درخت گیلاس چگونه است:

به نقل از کارشناسان نهالستان آلفا نهال: به منظور کاشت نهال گیلاس؛ لازم است تا در ابتدا شرایط محیطی مناسبی فراهم شود. اولین قدم برای کاشت نهال گیلاس، انتخاب یک مکان مناسب با فضای کافی برای کشت است. همچنین لازم است تا خاک منطقه از نظر دارا بودن مواد مغذی مورد آزمایش قرار گیرند.

 این امر سبب می‌شود تا در صورت کمبود هر یک از مواد مغذی، نسبت به تامین آن اقدام گردد. پس از آن، زهکشی مناسب خاک مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود. دریافت نور کافی نیز به رشد بهتر گیاه کمک خواهد کرد؛ بنابراین شرایط منطقه از نظر نور دهی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

انواع درخت گیلاس ایرانی و خارجی شامل چه ارقامی هستند؟

گیلاس دارای ارقام مختلفی است و رقم‌های تولیدی آن در ایران و سایر کشورها ممکن است متفاوت باشد. کاشت درخت گیلاس، در ایران از گذشته متداول بوده است.

کاشت درخت گیلاس سیاه: این نژاد گونه بومی ایران است که بسیار شیرین و گوشتی است.

گیلاس تکدانه مشهد: این seedlings، درشت و گوشتی است که در بیشتر مناطق قابلیت کشت دارد.

کاشت نهال گیلاس زرد ارومیه: این گیلاس به رنگ زرد و بسیار شیرین و خوش طعم اس.

گیلاس ناپلئون: این رقم از آلمان به ایران وارد شده است و عموما به رنگ زرد وجود دارد.

گیلاس جامائیکا: این گیلاس نوعی گیلاس جامائیکایی است که به صورت قرمز رنگ به بار می‌نشیند. این درخت برای پرورش در مناطق گرمسیری، مناسب است. برای خرید انواع نهال میوه میتوانید از سایت های آنلاین همچون آلفا نهال استفاده کنید.

انواع روش‌های کاشت درخت گیلاس

کاشت درخت گیلاس به‌ طور معمول با استفاده از روش‌های مختلفی همچون کاشت بذر، کاشت نهال و قلمه زدن امکان‌ پذیر است و شما می‌توانید با بهره گرفتن از این روش‌ها به‌ راحتی درختان گیلاس شادابی را پرورش دهید.

کاشت درخت گیلاس؛ امکان سه روش انجام پذیرد. کاشت درخت از طریق بذر گیلاس یکی از این روش‌ها و روش‌های دیگر شامل قلمه زنی گیاه و پیوند گیلاس است. هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که هر شخص با توجه به انتظار خود لازم است یکی از‌ آن‌ها را انتخاب نماید.

در کاشت نهال گیلاس؛ از طریق بذر بهتر است کشت را از آبان ماه شروع کرد و برای جوانه زنی بهتر، در زمستان آن را در فضای بیرونی قرار داد تا نیاز سرمایی آن تامین شود. در تکثیر با روش قلمه زنی می‌توان از قلمه‌های چوبی یا نیمه چوبی استفاده کرد. در تکثیر پیوندی نیز بهترین روش، پیوند بر روی آلبالوی تلخ است.

https://alphanahal.ir/cherry-seedlings/

کاشت از طریق بذر

برای کاشتن درخت گیلاس از طریق بذر بهتر است اقدامات لازم را از آبان ماه شروع کنید تا بذر در زمستان به فضای بیرونی انتقال داده شود و نیازهای سرمایی آن به طور کامل برطرف شود.

برای کاشت بذر باید ابتدا چند گیلاس سالم و رسیده را آماده کنید و به‌ خوبی قسمت‌های گوشتی آن را از هسته جدا نمایید. دقت داشته باشید هسته‌های گیلاس برای جوانه زدن باید حدود 3 الی 5 ماه در مکانی که دارای رطوبت کافی است، قرار بگیرند. البته نباید اجازه دهید که دمای اطراف به کمتر از منفی 30 درجه سانتی‌ گراد برسد زیرا در چنین شرایطی جوانه‌زنی به‌ خوبی انجام نمی‌شود.

کاشت درخت گیلاس بذر باید 2 هفته اول در مکانی نسبتاً گرم قرار بگیرد. بنابراین می‌توانید آن‌ها را در ظرفی که از خزه مرطوب یا کمپوست پر شده‌ است، نگهداری کنید. پس‌ از گذشت این زمان دانه‌ها را باید به مکانی سرد انتقال دهید. بذرها لازم است 90 روز در فضایی سرد، بمانند.

جوانه‌زنی بذر گیلاس نهایتا به 5 ماه زمان نیاز دارد و هر چقدر که شما بهتر به آن رسیدگی کنید، جوانه‌زنی سریع‌تر صورت خواهد گرفت. بعد از گذشت آخرین یخبندان بهاری، می‌توانید کاشت درخت گیلاس با استفاده از بذرهایی که جوانه زده‌اند را به راحتی آغاز کنید.

بذرهای گیلاس باید در عمق 5 سانتی متری خاکی مناسب کاشته شوند تا بتوانند بدون مشکل رشد کنند. در هر چاله‌ای که ایجاد کردید، می‌توانید چند بذر قرار دهید و در آخر نیز روی آن‌ها را با استفاده از خاک بپوشانید. برای به دست آمدن نتیجه‌ای بهتر و جلوگیری از خشک شدن خاک، حتما کار آبیاری را انجام دهید اما مواظب باشید که آن‌ها غرقاب نشوند. حدود چند ماه بعد، جوانه‌ها از خاک بیرون می‌زنند و شروع به رشد می‌کنند.

کاشت از طریق نهال

پیش‌ از این‌ که اقدام به کاشت نهال کنید، حتماً از زمین مورد نظرتان یک آزمون خاک بگیرید تا تمام کمبودهای موجود به خوبی نمایان شوند و شما بتوانید بهتر نسبت به رفع آن‌ها اقدام نمایید و کار تغذیه‌دهی را انجام دهید.

برای کاشت نهال گیلاس باید در اولین مرحله شرایط محیطی مناسبی فراهم کنید و سپس نهالی سالم خریداری نمایید. پس‌ از تهیه کردن نهال، باید آن را در عمق مناسبی از خاک با دقت بکارید. هنگام کشت نهال گیلاس مواظب باشید به ریشه‌های آن آسیبی وارد نشود زیرا در چنین شرایطی رشد درخت متوقف خواهد شد.

کاشت درخت گیلاس یکی از مهم‌ ترین نکاتی که باید حتما هنگام کاشت درخت گیلاس به آن توجه کنید، زمان و فصل مناسب است. دقت داشته باشید فصل مناسب برای کاشت نهال تا حدود زیادی به عواملی همچون نوع نهال، سن نهال، رشد ریشه و سلامت آن بستگی دارد. از این‌ رو نیز اکثر افراد در فصل پاییز اقدام به کشت این درخت می‌کنند زیرا در این فصل ریشه می‌تواند بهتر توسعه یابد.

از آن جایی‌ که درخت گیلاس به آبیاری خیلی زیادی احتیاج ندارد و در برابر کم‌آبی نیز بسیار مقاوم است، سعی کنید بعد از کاشت خیلی کار آبیاری را انجام ندهید. کار آبیاری باید به‌ صورت دوره‌ای انجام شود تا کیفیت محصولات کاهش نیابد و همچنین ریشه دچار پوسیدگی نشود.

تکثیر درخت گیلاس بوسیله پیوند زدن:

انواع مختلفی از پیوند وجود دارد که نوع مورد استفاده آن بستگی به اندازه تنه درخت دارد و بهترین زمان پیوند حدوداٌ اوایل فروردین می باشد اگر تنه درخت شما به اندازه ضخامت یک مداد باشد می توانید از پیوند زبانه ای  و اگر ضخامت تنه به اندازه 6 سانتیمتر استفاده کنید

پیوند جوانه درخت گیلاس :

برای پیوند جوانه گیلاس در اواخر بهار یا اوایل تابستان که بهترین زمان برای پیوند جوانه است شاخه ای که رشد کافی کرده است و سالم و بدون هرگونه بیماری ست انتخاب کنید شاخه ای که ضخامت آن حدود یک و نیم سانتیمتر باشد و سبز و جوانه آن قابل مشاهده باشد.

با استفاده از یک چاقوی تیز بدون این که جوانه را زخمی کنید از شاخه جدا کنید. سپس  برگ های ساقه را  با چاقوی تیز از وسط دمبرگ  هرس کنید شیاری به طول 12 سانتیمتر روی شاخه ای که می خواهید روی آن پیوند بزنید ایجاد کنید مجددا ٌ شیاری به طول 5 سانتیمتر به صورت افقی در بالای شیار ایجاد کنید.

به آرامی به کمک یک چاقویی که زیاد تیز نباشد پوسته را به آرامی باز کنید جوانه  پوست باز شده را ببرید و زیر آن را یک برش یک سانتیمتری بزنید و جوانه پیوندک را روی آن بچسبانید سپس بالا و پایین آن را با چسب نواری پیوند بچسبانید.تا در جای خود محکم شود.

تکثیر درخت گیلاس با قلمه:

برای تکثیر درخت گیلاس با قلمه، ابتدا قلمه ها را در آب ریشه دار کنید. ته ظرفی را سوراخ کنید و درون آن به اندازه 10 سانتیمتر خاک رس با مخلوطی از نیمی خزه اسفاگنوم با پیت ماس ونصفی پرلیت بریزید. ساقه ای انتخاب کنید که دارای 2-4 برگ حاوی جوانه باشد. قلمه ای به اندازه 10-15 سانتیمتر از قسمت بالای جوانه قطع کنید.

همه برگ ها را تا 4 سانتیمتر از انتهای قلمه جدا کنید. دو برش عمودی به اندازه 3 سانتیمتری در دو طرف ساقه بزنید. انتهای قلمه را حدود 3 سانتیمتر داخل هورمون ریشه زایی بزنید و هورمون اضافی را تکان دهید. با انگشت سوراخی در خاکی ایجاد کنید سپس قلمه را داخل آن قرار دهید و خاک دور آن را محکم کنید سپس آبیاری کنید تا کاملا ٌ مرطوب شود.

ظرف دارای قلمه را در محلی تاریک با دمای حدود 15 درجه سانتیگراد قرار دهید و رطوبت آن را همیشه تامین کنید می توانید حداقل روزی دوبار با اسپری آن را مرطوب کنید. بعد از حدود دو تا سه هفته قلمه را با ملایمت بیرون بکشید اگر مقاومت کرد یعنی ریشه زده است و می توانید آن را به گلدانی با ضخامت 10 سانتیمتر خاک منقل کنید و کم کم ساعت های در معرض قرار گرفتن شرایط هوا و دمایی طبیعی را افزایش دهید تا به دمای بیرون عادت کند اما از قرار دادن در معرض مستقیم نور آفتاب تا چند هفته خودداری کنید.

کاشت از طریق قلمه زدن

یکی دیگر از روش‌های کاشت درخت گیلاس که نیاز به تخصص زیادی ندارد، قلمه زدن است. در این روش ابتدا باید یک بستر مناسب تهیه کنید تا قلمه را در آن بکارید. دقت داشته باشید خاک یکی از اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین شرایط برای پرورش گیاهان به حساب می‌رود و اگر خاک مورد نظرتان از زهکشی مناسبی برخوردار نباشد، گیاه نمی‌تواند در آن به‌ خوبی رشد کند.

پس‌ از آماده کردن خاک، نوبت به انتخاب قلمه می‌رسد سعی کنید قلمه را از شاخه‌هایی که جوان‌تر هستند، انتخاب کنید زیرا این نوع قلمه‌ها ریشه‌دهی بهتری دارند و می‌توانند سریع‌تر رشد کنند. خاک تندروتری گوردن با عمق مناسب قرار دهید و سپس با احتیاط قلمه‌ها را در آن بکارید.

کاشت درخت گیلاس پس‌ از کشت قلمه لازم است حتما خاک را به‌ اندازه کافی مرطوب کنید تا جوانه‌زنی بدون مشکل صورت بگیرد. هنگامی‌ که قلمه به رشد مناسبی رسید، می‌توانید آن را به مکانی بزرگ‌تر مانند باغچه یا باغ منتقل کنید. برای افزایش و رشد آن‌ها نیز می‌توانید از کودهایی که حاوی ازت هستند بهره بگیرید و کار کوددهی را به طور برنامه‌ ریزی‌ شده انجام دهید.

آموزش مراحل  کاشت گیلاس

انتخاب مکان مناسب برای کاشت

آزمایش خاک از نظر بافت و سایر عوامل

نور خورشید کافی

انتخاب خاک با زهکشی مناسب

محل سکونت شما در کاشت گیلاس اهمیت زیادی دارد. با یک برنامه ریزی دقیق می توانید به راحتی یک درخت گیلاس در باغچه منزل داشته باشید و از آن لذت ببرید. شرایط کاشت گیلاس در هرجایی از دنیا امکان پذیر نیست. قبل از کاشت باید از یک سری اطلاعات مطمئن شوید. گیلاس معمولاً در مناطق معتدل کوهستانی رشد و نمو بهتری دارد و با انتخاب گونه مناسب گیلاس، کمتر دچار آسیب دیدگی هایی مانند ترک خوردگی میوه، لکه برگ و تاولک برای درخت خواهید شد.

گیلاس ها به دو دسته ترش و شیرین تقسیم می شوند. گیلاس ترش همان آلبالو می باشد که در برابر آسیب های محیطی مقاوم تر است. آلبالو نسبت به گیلاس کمتر دچار بیماری می گردد و در برابر دمای شدید نیز مقاوم است.

درخت آلبالو تزیینی است و اندازه کوچکی دارد. این مسئله هرس و نگه داری از آلبالو را بهتر و آسان تر می کند. شیرینی گیلاس باعث جذب آفات مختلف و همچنین پرندگان می شود. هرس و سم پاشی درخت گیلاس، زمان بیشتری را می طلبد. کاشت گیلاس باید در مکانی با نور کافی، خاکی با زهکشی مناسب و جریان هوای کافی انجام شود.

اگر این درخت را در فصل پاییز بکارید، فرصت کافی برای رشد و توسعه برای ریشه آن فراهم و در ماه های سرد قوی تر خواهد شد.

کاشت گیلاس را در مکانی که قبلاً خربزه، توت فرنگی، هلو و گوجه کاشته اید، انجام ندهید. درخت گیلاس به بیماری خاصی از راه قارچ ورتیسیلیوم بسیار واکنش نشان می دهد.

برای کاشت گیلاس, فضای کافی را لحاظ کنید. به طور کلی ? متر فضا بین درختان کوچک گیلاس باید برقرار باشد. اگر اندازه درخت گیلاس شما نرمال است، باید بین درختان دو برابر فاصله اعمال کنید. برای کاشت درخت گیلاس، از خاک با مواد مغذی فراوان و کیفیت عالی استفاده کنید. عمق گودال از اندازه توده ریشه درخت بیشتر نباشد.

هرساله در فصل بهار به درخت گیلاس کود دهید.با شروع شدن تولید میوه، منتظر برداشت گیلاس باشید و آن گاه دوباره به گیلاس کود دهید. بر اساس گونه گیلاس انتخابی باید میزان آبیاری، هرس و شمپاشی را تعیین و انجام دهید. برخی از گونه های گیلاس مقاوم تر از بقیه هستند. پرندگان به گیلاس بسیار متمایل می باشند و به آن آسیب می زنند.

 

برای محافظت گیلاس از پرنده چند روش وجود دارد:

در صورت امکان دور درخت حصار بکشید یا بر روی آن توری بگذارید. ضمن اینکه ضخامت و قطر سوراخ های توری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مگس میوه گیلاس نیز یکی از آفت های شناخته شده برای گیلاس است. برای نابودی آن می توانید از آفت کش ها استفاده کنید. این مگس باعث ایجاد کرم و نابودی گیلاس می شود.برای مراقبت درخت از پرندگان و آفات از راه های ارگانیک کمک بگیرید. سوسک ژاپنی نیز از آفت های شناخته شده برای گیلاس است.

فصل مناسب کاشت نهال گیلاس چه فصلی است:

یکی از نکات بسیار مهم در پروسه کاشت نهال گیلاس، زمان و فصل مناسب جهت کاشت آن است. این که نهال در چه فصلی کشت شود، تا حد زیادی وابسته به عوامل مختلف از جمله سن نهال، نوع نهال، سلامت ریشه آن و… است. با این وجود بسیاری از افراد بر این باورند که فصل پاییز بهترین فصل جهت کشت گیلاس است. با توجه به این که درخت گیلاس، جزو درختان حساس به کم آبی محسوب می‌شود، کشت نهال آن در بهار توصیه نمی‌شود. چنانچه کشت در فصل پاییز انجام شود، ریشه به خوبی توسعه یافته و در زمستان نیز می‌تواند مقاومت کافی در برابر سرما را داشته باشد.

خاک مناسب برای کاشت گیلاس

ریشه های درخت گیلاس سطحی و کم عمق است. برای کاشت درخت گیلاس نیاز به خاک خوب تا عمق ??? متری دارید. بهترین نوع خاک، خاک لومی شنی است. چون شن زهکشی بسیار خوبی دارد. زهکشی برای درخت گیلاس اهمیت زیادی دارد. چون این درخت رطوبت زیاد را تحمل نمی کند. محل کشت آن نباید اسیدی باشد. بلکه باید قلیایی باشد. قلیایی و اسیدی کردن بیش از اندازه خاک موجب آسیب به گیلاس می شود.

خاک مناسب یکی از شروط اصلی پرورش گیاهان و به خصوص درخت گیلاس است. محیط پیشنهادی برای کاشت گیلاس، محیط قلیایی است. نکته جالب توجهی که در مورد کاشت درختان گیلاس، وجود دارد، این است که این درختان ریشه‌های عمیقی ندارند و با فراهم کردن خاک مناسب با عمق 1.5 متر، می‌توان این درختان را کشت کرد. از آنجایی که مسئله زهکشی خاک برای پرورش گیلاس بسیار حائز اهمیت است، بهتر است از خاک لومی شنی برای کشت آن استفاده کرد.

نحوه‌ی کودهی درخت گیلاس و بهترین کود‌های شیمیایی و حیوانی چیست:

کوددهی به درختان گیلاس می‌تواند بسته به مرحله رشد گیاه، متفاوت باشد. به طور مثال در سال‌های اولیه کاشت نهال گیلاس، استفاده از کودهای ازته برای افزایش رشد پیشنهاد می‌شود. پس از آن که درخت به مرحله باردهی رسید، می‌توان از کودهای کامل برای افزایش رشد آن استفاده کرد. کودهای پوسیده دامی نیز می‌توانند در روند رشد این درختان موثر باشند. اما آنچه که اهمیت دارد این است که مقدار و نوع کود باید از سوی گیاه‌پزشک تعیین شود و استفاده خودسرانه از کودها حین کاشت درخت گیلاس، می‌تواند مشکلاتی را برای آن ایجاد کند.

آبیاری درخت گیلاس :

بارندگی در طول زمستان برای این درخت بسیار عالی است، بالعکس، باریدن باران در تابستان و در زمان برداشت برای آن مضر است، زیرا گیلاس گوشتی نرم دارد و احتمال دارد در اثر قطرات باران بترکند. از طرفی خشکی هم برای این درخت مضر است و خشکی خاک در تابستان می تواند به کاهش محصول دهی منجر شود. بنابراین در طول تابستان هر هفته دو تا سه مرتبه نیاز به آبیاری دارد، نیاز درختان بالغ و بزرگتر به آب کمتر است و می توان آن ها را یک بار در هفته آبیاری کرد.

شایع‌ ترین بیماری و آفات درخت گیلاس چیست؟

شاید بتوان پرندگان را یکی از مهمترین آفات درختان گیلاس دانست. پس از آن که درخت به مرحله میوه دهی رسید، پرندگان با تغذیه از میوه‌های گیلاس می‌توانند منجر به افت شدید عملکرد محصول شود. همچنین وجود ساید آفات از قبیل شته‌ها و کرم خراط نیز می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

هرس درخت گیلاس چگونه انجام می‌شود:

هرس درختان به عنوان یکی از مهمترین قسمت‌های مراقبتی‌ آن‌ها پس از کاشت گیلاس، شناخته می‌شود. هرس به موقع درختان می‌تواند به رشد بهتر‌ آن‌ها کمک کند. معمولا هرس درختان به سه صورت هرس فرم دهی، هرس باردهی و برش مناسب تقسیم بندی می‌شود. بهترین زمان هرس کردن درختان زمستان است.

اما در مورد هرس درخت گیلاس، این کار بهتر است در اواخر تابستان انجام شود تا از بروز بیماری‌های قارچی و باکتریایی جلوگیری شود. برای شکل دهی به درختان گیلاس نیز بهتر است هرس آن در اوایل فصل بهار انجام شود. هرس درخت گیلاس؛ تا حدودی شبیه به هرس درخت سیب است.