نحوه عملكرد دستگاه برش ليزر

۴۵ بازديد

نحوه عملكرد دستگاه برش ليزر

برش ليزري يك تكنولوژي است كه با استفاده از يك اشعه قدرتمند براي برش مواد مختلف (نظير چوب، مقوا، پلكسي و ...) استفاده مي‌شود. در اين روش پارامترهاي لازم و ابعاد مورد نظر از طريق سيستم رايانه به دستگاه برش ليزر داده شده و دستگاه ليزر با سرعت و دقت و قدرت زياد شروع به برش دادن و ساخت طرح مورد نظر مي‌نمايد كه در اين حين بخش اضافي ماده مورد نظر تبديل به آب، بخار و سوخته مي‌شود.

p0tr_c1.jpg

دستگاه‌هاي توليد ليزر مي‌توانند انواع مختلفي از ليزر را ايجاد نمايند. كه از انواع آن مي‌توان به ليزر گازي، ليزر شيميايي، ليزر راديو اكتيو و ليزر جامد اشاره كرد. اما ليزر‌هاي پركاربرد در صنعت غالباَ از دو نوع ليزرهاي گازي و جامد هستند كه در ادامه به بررسي ساختار و كاربرد هركدام مي‌پردازيم.

  • ليزرهاي گازي

به نقل از خبرگزاري ايلنا، به ليزرهايي كه ماده فعال آن‌ها گاز است، ليزرهاي گازي مي‌گويند. ليزرهاي گازي معمولا حجيم هستند و و هر چه پر قدرت‌تر باشند، اندازه آ‌ن‌ها بزرگتر خواهد بود. نكته مفيد در رابطه با ليزرهاي گازي اين است كه آن‌ها بسيار يكنواخت‌تر و همگن‌تر از جامدات هستند، و مي‌توان براي پر كردن و خنك نمودن آن‌ها از يك مدار بسته استفاده كرد.

ليزرهاي گازي خود به سه دسته ليزرهاي اتمي، ليزرهاي يوني و ليزرهاي مولكولي تقسيم مي‌شوند.

ليزر مولكولي CO2 در زمره مهم‌ترين و كارآمدترين نوع از ليزرهاي گازي به شمار مي‌رود. ليزرهاي گازي دي اكسيد كربن در مقايسه با انواع ديگر ليزرها بازده بيشتري دارند و براي برش پلاستيك، لاستيك و فلزات تا ضخامت يك سانتي‌متر به كار مي‌روند  و در در زمينه‌هاي مختلف از جمله جوشكاري، برش استيل، الگوبري، جوش هسته اي و صنايع نظامي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 جالب است بدانيد زماني‌كه  باريكه خروجي ليزر دي اكسيدكربن كانوني شود، مي‌تواند الماس و صفحات فولاد ضخيم را در عرض چند ثانيه برش دهد.

  • ليزرهاي جامد

ليزر حالت جامد ليزري است كه در آن ماده ليزري، بلور يا شيشه‌اي است كه داراي خط طيفي فلوئورسان تيزي است. اين ماده تحت برانگيختگي اپتيكي قوي در طول موج فلوئورسانس عمل مي‌كند.

ليزر ياقوت اولين ليزر حالت جامد است كه درسال 1960  ميلادي با موفقيت عمل كرد، دانشمندان اخيرا تحقيق  بر روي ليزر حالت جامد با اندازه كوچك را مورد بررسي قرار داده‌اند.

 اين نوع جديد از ليزرهاي جامد بر خلاف ساير ليزرها داراي طول موج پهن‌تري بوده و قابليت تنظيم دارند در صورتي‌كه ساير ليزرها تنها در يك محدوده ?درصدي قابليت تنظيم و نوسان داشتند.

ليزرهاي قابل تنظيم حالت جامد در طيف سنجي‌هاي فيزيكي و شيميايي بكار گرفته شده‌اند و كاربرد آن‌ها تحول شگرفي را در طيف سنجي اتم‌ها و مولكول‌ها ايجاد كرده است. به نحوي كه مي‌توان اذعان داشت كه پيشرفت و توسعه چشمگير صنعت مخابرات در زمينه فيبر نوري مرهون بكارگيري سيستم‌هاي ليزري حالت جامد بوده است.

  1. انواع ليزرهاي جامد
  1. ليزر (YAG): در حال حاضر، كاربردي‌ترين ليزر حالت جامد كه براي پردازش و ماشين كاري مواد بكار مي‌رود، ليزر ياگ YAG است. بلور YAGسخت است و كيفيت اپتيكي خوب و ضريب هدايتي بالايي دارد. اين ليزر پهناي خط باريك، بهره بالا و آستانه ليزري پاييني دارد. ليزر YAG در درجه اول براي برش و حكاكي فلزات و سراميك‌ها استفاده مي‌شود.
  2. ليزر(Nd:YAG): در ميان ليزرهاي حالت جامد يون فلزي، ليزر Nd:YAG بيشترين كاربرد را دارد. لعل يوتريم آلومينيم (YAG) آلاييده به نئوديميم داراي خواص ويژه‌اي است كه آن را براي عمل ليزري مناسب ساخته است.

اضافه كردن يون‌هاي فلزي به ليزرهاي حالت جامد امكان ساخت انواع مختلف سيستم‌هاي ليزري را فراهم كرده و توانسته كيفيت پرتوهاي خروجي را به شكل قابل توجهي بالا ببرد. ليزر Nd:YAG از اضافه كردن 0.1 تا 1 درصد يون نئوديميم  به بلورYAG ساخته مي‌شود كه طول موج گسيلي اين ليزر 1.06 ميكرون و گاهي 1.32 ميكرون است. از ليزر Nd:YAG براي تضعيف ماده و حكاكي روي قطعه و در مواقعي كه قدرت بسيار زياد مورد نياز است، استفاده مي‌شود.

  1. ليزر Er: ليزرهاي ايربيوم به خاطر داشتن دو طول موج ويژه اهميت دارند، اما از نظر انرژي خروجي خيلي قابل توجه نيستند. بلور YAG كه با چگالي بالا به يون‌هاي ايربيوم آلاييده شده است يك خروجي در 2.9 متر و شيشه فسفات آلاييده به ايربيوم خروجي در 1.54 ميكرومتر دارند. از آن‌جايي كه هر دو اين طول موجها توسط آب جذب مي‌شوند باعث شده اين ليزرها كاربردهاي جالبي در پزشكي داشته باشند.

طرز كار دستگاه برش ليزر cnc

فرايند كار به اين نحو مي‌باشد كه ابتدا توسط نرم افزارهاي نقشه كشي و طراحي از قبيل اتوكد، كورل دراو و ادوب ايلوستراتور و با ابزار خط اقدام به طراحي مي‌كنيم، سپس طرح مورد نظر شما بر روي نرم افزار دستگاه برش ليزري بارگزاري مي‌شود و با استفاده از نرم افزار و با توجه به جنس و ضخامت جسمي كه قرار است برش داده شود به تنظيم سرعت و قدرت دستگاه مي‌پردازيم سپس به وسيله نرم افزار طرح مورد نظر به وسيله نازل و با استعمال اشعه ليزر از يك خروجي قوي ليزر بر روي جسم مورد نظر بريده مي‌شود، آب مي‌شود، مي‌سوزد يا تصعيد مي‌شود و سرانجام فرآيند برش آغاز مي‌گردد.

اما از آن‌جايي كه اشعه خارج شده فاقد قدرت لازم جهت برش دقيق قطعات مي‌باشد، براي افزايش توان ليزر و موازي كردن مسير بازتاب پرتوها لازم است از آينه‌هايي با درصد بازتابش بالا استفاده شود تا فوتون‌ها بتوانند بين دو آينه بازتاب كنند، بعد از انجام اين فرآيند نور خارج شده را به كمك لنزفوكوس به حالت نقطه‌اي درآورده و بر اجسام مي‌تابانيم انجام اين فرآيند سبب تشديد توان ليزر و در راستاي برش اجسام گردد.

از آن‌جا كه عمل ليزر گرماي زيادي ايجاد مي‌كند و توان ليزر را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد پس بايد به فكر راهي براي خنك كردن تيوپ ‌ ليزرها و آينه‌ها باشيم.

يك روش خنك كردن سيستم، استفاده از جريان گاز مي‌باشد. و روش ديگر استفاده از سيستم خنك كننده گردش آب مي‌باشد . عبور گاز و يا گردش آب علاوه بر خنك كردن تيوب ليزر و آينه‌ها باعث مي‌شود تا مواد اضافي كه بعد از برش  به صورت براده‌هايي در لبه‌هاي جسم باقي مي‌ماند پاكسازي گشته و سطحي كاملا صاف از برش ليزر حاصل گردد.

از دستگاه برش ليزري شركت رادوكس مي‌توان براي برش انواع مختلف فلزات نظير طلا، نقره، آهن، پلاتين، برنج، كروم، استيل و همچنين جهت برش غير فلزات همانند مقوا، ام دي اف، چرم، لاستيك، پلكسي، جير، چوب، كف پوش و موكت و ... استفاده نمود.

اين موارد باعث شده است كه شركت رادوكس به عنوان قطب اصلي اين صنعت در خاورميانه شناخته شود.

براي راهنمايي جهت خريد و همچنين ثبت سفارش خدمات برش ليزر مي‌توانيد به آدرس https://radoxgroup.com/ و يا با شماره تماس 0212776 تماس حاصل نماييد.

 

آشنايي با انواع پمپ ها در صنايع غذايي

۵۰ بازديد

آشنايي با انواع پمپ ها در صنايع غذايي

. به طور كلي پمپ به دستگاهي گفته مي‌شود كه انرژي مكانيكي را از يك منبع خارجي اخذ و به سيال مايعي كه از آن عبور مي‌كند، انتقال مي‌دهد. در نتيجه انرژي سيال پس از خروج از اين دستگاه (پمپ) افزايش مي‌يابد. در پمپ ها تغييرات انرژي سيال همواره به صورت تغيير فشار سيال مشاهده مي‌گردد. از پمپها براي انتقال سيال به يك ارتفاع معين و يا جا به جايي آن در يك سيستم لوله كشي و يا هيدروليك استفاده مي نمايند. به عبارت كلي تر از پمپ براي انتقال سيال از يك نقطه به نقطه ديگر استفاده مي‌كنند.

. پمپها داراي انواع مختلفي هستند. دسته بندي هاي گوناگون، پمپ ها را بر پايه ويژگي هاي گوناگون طبقه بندي مي كنند. در يكي از رايج ترين اين طبقه بندي ها، برپايه نحوه انتقال انرژي از پمپ به سيال، پمپ ها به دودسته تقسيم مي شوند

vnoa_مونوپمپ.jpg

پمپ هاي ديناميكي در اين پمپ ها انتقال انرژي به سيال به طور دايمي است. انواع پمپ هاي ديناميكي عبارت اند از

پمپ هاي گريز از مركز

پمپ هاي محيطي

پمپ هاي خاص

پمپ هاي جابجايي مثبت در اين پمپ ها انتقال انرژي به سيال به صورت متناوب يا پريوديك صورت مي پذيرد. انواع پمپ هاي جابجايي مثبت عبارت اند از

پمپ هاي رفت و برگشتي

پمپ هاي گردشي

يكي از مهم ترين دسته بندي هايي از نوع كاربري پمپ ها را بررسي ميكند پمپ موادغذايي مي باشد كه شامل موارد زير مي باشد

پمپ دنده اي

يكي از ديگر از پمپ هاي جابجايي مثبت است كه با حركت و چرخش دنده ها سيال جابجايي شده و عمل پمپاژ انجام خواهد شد . پمپ دنده اي خودمكش بوده و قدرت بالايي نيز در مكش دارد و قابليت پمپاژ هر نوع ويسكوزيته اي از سيالات را دارد

مونوپمپ

مونو پمپ هم نوعي پمپ جابجايي مثبت است و همچنين به عنوان پمپ اسكرو يا پمپ حفره اي نيز شناخته مي شود. از اين پمپ در صنايع لبنيات ، صنايع شيريني و شكلات ، صنايع غذايي استفاده ميشود و در انواع مختلف قيف دار ، فوم بتن ، هاپر دار و معمولي و تخليه بشكه توليد ميشود

اين پمپ سيال را از طريق  مكانيزم جلوبرنده و از طريق پمپ ، دنباله اي از شكل هاي كوچك و ثابت را از طريق چرخش روتور منتقل مي كند .

 

پمپ لوب

لوب پمپ نيز مانند مونوپمپ و پمپ دنده اي جز پمپ هاي جابجايي مثبت مي باشد كه از لحاظ عملكرد مانند پمپ دنده اي مي باشد ولي دبي و فشار بالا را پوشش ميدهد

پمپ لوب در دسته پمپ هاي بهداشتي قرار ميگيرد . به اين دليل كه اين پمپ ها كمترين اثر را روي سيال چه از لحاظ فيزيكي و چه از لحاظ مكانيكي ميگذارند ميتوانند سيال هايي مثل ماست و شوينده ها را نيز پمپاژ كند . از لوب پمپ براي لبنيات ، ترشيجات ، پالپ ميوه ، مربا ، سس ها ، روغن زيتون و .... استفاده ميشود

 

 

 

 

باران چت|روم باران|چت روم باران

۵۲ بازديد

باران چت|روم باران|چت روم باران

روم باران چت قديمي ترين چت روم فارسي ميباشد كه توانست مخاطبان زيادي جذب كند با محيط شاد و صميمي  اصطلاح "اتاق چت" يا ، عمدتا براي توصيف هر نوع كنفرانس همزمان، گاهي اوقات حتي كنفرانس ناهمزمان استفاده مي شود. بنابراين، اصطلاح Chat room/ چت باران ميتواند به معناي هر تكنولوژي از چت آنلاين در زمان واقعي و تعامل آنلاين با ديگران (به عنوان مثال، انجمنهاي آنلاين) به محيطهاي اجتماعي گرافيكي كاملا جامع باشد.استفاده اوليه از يك چت روم براي به اشتراك گذاشتن اطلاعات از طريق متن با گروهي از كاربران ديگر است.

d738432_.jpeg

با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم و دوست عزيزم كه الان داري اين مطلبو ميخوني، ضمن تشكر از بازديد شما از اين صفحه وبلاگ،در اولين پست خود در اين وبلاگ درباره چت روم ها و چگونگي محيط ان ها صحبت خواهيم كرد و مطالبي چكيده و مفيد از اين موضوع را خدمت شما ارائه خواهيم داد و اميد وارم مفيد واقع بشه و استفاده كامل را ببريد چت روم به زباني ساده همانطور كه از معني لاتين ان واضح است يعني،اتاق گفت و گو يا گپ زدن،كه در اينترنت سايت هايي بسيار وجود دارند كه از چنين قابليتي برخوردار هستند و براي هر كاربر يا بازديد كننده اي كه وارد ان سايت مي شود اين قابليت وجود دارد كه، در صفحه اي مخصوص معروف به روم، يا همان اتاق با ديگر كاربران حاضر و انلاين در ان سايت گفت و گو كنند و يا نوعي ارتباط برقرار سازند حتي چنين سايت هايي كه معروف به چت روم هستند،مي توان گفت كه نوعي سايت اجتماعي اند!! چت روم همانطور كه ميدانيد محيطي براي چت كردن ميباشد اما ما در تلاش هستيم هرچه بيشتر اين چتروم را روز به روز بهتر و شادتر نگه داريمدريا چت رومي قديمي با امكانات فوق العاده عالي ميباشد داراي شكلك ها و اتاق هاي مختلف از شهر هاي مختلف و ظاهري زيبا ميباشد اتاق هاي گفتگو يا چتروم هاي زيادي در سراسر اينترنت ميباشد اما دليل ما براي نوشتن اين متن اين بود كه كاربران ميگويند چرا دريا چت ؟ خوشحال ميشويم به اين سوال كه چرا چت روم عسل چت ؟ مگر چتروم هاي ديگه اي وجود ندارد در پاسخ بايد بگويم كه چرا چت روم هاي فارسي زيادي هستند كه به تازگي ايجاد شده است و امنيت اطلاعات در انها كمتر ميباشد به دليل مشخص نميتوان اسم چت روم فارسي هاي ديگري را ببريم اما در چتروم تهران چت مديران و ناظران سايت به صورت هميشگي كاربران متخلف را از چتروم اخراج و براي هميشه مسدود ميكند در دوره اي كه كشور هاي غربي بنيان خانواده را با شبكه هاي ماهواره اي بهم ميريزد باراني چت روم بارون چت سعي دارد تا به بهترين نحو در انتشار فرهنگ و تمدن ايراني در چتروم را به نمايش بگذارد اما سخني از مدير ترك چت : هدف ما ارامش و ايجاد كردن محيط شاد داخل چت باران براي فارسي زبانان ميباشد كه اتاق گفتگويي براي شهر هاي مختلف گرد اوري كرديم لطفا به دوستان خود ادرس هميشگي و ثابت ما ناز چت را به دوستان خود معرفي كنين و تجربه اي جديد كسب كنيد

 

 

ارسال پيامك انبوه چه تاثيري در افزايش ميزان فروش محصولات دارد؟

۶۱ بازديد

ارسال پيامك انبوه چه تاثيري در افزايش ميزان فروش محصولات دارد؟

uz_b5.jpg

امروزه روش هاي بسياري براي تبليغات وجود دارد كه هر كدام هم معايب و مزاياي خود را دارند.

در اين بين تبليغات به روش ارسال پيامك انبوه، بين مردم و صاحبان كسب و كار مورد توجه است.

ارسال پيامك انبوه مزاياي خاص خود را دارد. ما در اين مطلب سعي كرده ايم اين موضوع را براي شما توضيح دهيم.

با ما همراه باشيد.

حتما اين سوال براي شما پيش آمده است كه روش هاي تبليغات تا چه حد با يكديگر متفاوت مي باشند.

چرا تبليغات به روش ارسال پيامك انبوه را انتخاب مي كنيم؟

شايد بهتر باشد پاسخ اين سوال را  به اين شكل داد، از طريق سامانه ارسال پيامك تبليغات به صورت مستقيم و بدون واسطه انجام مي شود.

از اين طريق مي توانيد مطمآن باشيد كه پيام شما حتما به دست مشتري رسيده و آن را خوانده است.

در اين روش نيازي به طراحي پيچيده نمي باشد و در يك زمان كوتاه مي توانيد به افراد زياد و در فاصله كوتاهي پيامك بفرستيد.

اگر ميخواهيد از طريق ارسال اس ام اس تبليات كنيد فقط كافي است كه يك پنل پيامك تهيه كنيد.

درپنل پيامك دسترسي به محيط مديريت ارسال اس ام اس، فقط با داشتن نام كاربري و رمز عبور امكان پذير است.

پنل پيامك امكان دريافت و ارسال اس ام اس را در هر ساعت از شبانه روز دارد و تنها كافي است شما تنظيمات مربوطه را انجام دهيد.

ويژگي هاي پنل ارسال اس ام اس انبوه

  • در روش ارسال پيامك انبوه مطمئن هستيد كه پيامك شما به دست مخاطبتان رسيده است، به اين علت كه تلفن همراه براي افراد يك وسيله كاملا شخصي و جدا نشدني مي باشد. مخاطبان شما به صورت مداوم تلفن خود را چك مي كنند، در نتيجه ارسال پيامك انبوه يكي از راه هاي مفيدبراي تبليغات است.
  •  پيامك در لحظه ارسال مي شود، در اين روش شما مي توانيد در همان لحظه اي كه مد نظر داريد، پيام خود رابه مشتري برسانيد. مي‌توانيد اخبار و پيشنهادات فوري خود را از اين روش براي مشتريان ارسال كنيد.
  • هنوز جمعيت زيادي هستند كه از اينترنت استفاده نمي كنند، اما همه افراد جامعه تلفن همراه دارند و در همه اوقات از آن استفاده مي كنند. اين به اين معني است كه ارسال پيامك تبليغاتي امكان ديده شدن بيشتري دارد. در نتيجه مشتريان به ارسال پيامك واكنش بهتري نشان مي دهند.

شما مي توانيد در پيامك خود از مشتري موارد بسياري را درخواست كنيد و بازخورد بگيريد.

  • ارسال پيامك انبوه از طريق پنل پيامك كار بسيار ساده اي است. به اين شكل كه شما متن خود را تايپ مي كنيد، شماره هاي دريافت كننده را هم انتخاب مي كنيد و تنها با زدن يك دكمه، متن شما براي هزاران نفر ارسال مي شود.
  • پيامك بيش از هر روش ديگري در تلفن هاي افراد ماندگاري دارد، به اين شكل كه زماني كه شما يك پيامك ارسال مي كنيد مي تواند تا مدت ها در گوشي مخاطبان بماند.

اين پيام ها حجم بالايي ندارند و نگهداري آن ها سخت نيست، در نتيجه فرد آن ها را حفظ مي كند، ممكن است در آينده به پيام شما نياز داشته باشد و به آن رجوع كند.

  • در روش ارسال پيامك انبوه ديگر نگراني بابت نبود توزيع كننده ها نداريد و فقط با يك بار پرداخت هزينه تبليغ به فرد تبليغ كننده، مي توانيد اين كار را انجام دهيد.

شايد اين سوال براي همه پيش بيايد كه آيا هزينه پيامك هاي ارسال نشده به حساب نمايندگان برميگردد يا خير؟

پيامك هايي كه ارسال نمي شوند به دو گروه تقسيم مي شوند:

پيامك هايي كه ارسال نشده اند و پيامك هايي كه ارسال شده اما گزارش ارسال آن ها به دست ما نرسيده است.

براي مثال اگر يك شماره موبايل اشتباه باشد يا گوشي طرف مقابل براي مدت زيادي خاموش باشد و يا شماره بلك ليست باشد، اين پيامك براي آن شخص ارسال نخواهد شد و هزينه آن بازگردانده مي شود.

اما اگر ارسال نشدن پيامك به دليل نبود آنتن باشد، در اين صورت هزينه پيامك ارسال نشده از سمت مخابرات بازگردانده نمي شود.

بررسي آمار بازخورد ارسال اس ام اس انبوه

در اين بخش از مقاله ارسال اس ام اس انبوه و تاثير آن در فروش، و بازخورد آن مي پردازيم.

بيشتر از 38% از افرادي كه پيامك تبليغاتي دريافت مي كنند به آن شركت جهت كسب اطلاعات بيشتر مراجعه مي كنند.

بيشتر از 32% از اين اشخاص به فروشگاه هايي كه در آن پيامك به آن اشاره شده است مراجعه مي نمايند.

بيشتر از 27% از اشخاصي كه اين پيام را دريافت مي كنند به سايت آن شركت سر زده و براي خريد همان محصول معرفي شده و يا محصولي ديگر به آن شركت مراجعه مي كنند.

بيشتر از 26% از كساني كه اين پيام را دريافت مي كنند، براي خريد آن محصول به مغازه مورد نظر مراجعه مي كنند.

25% از همين افراد هنگام مراجعه به آن فروشگاه نسبت به خريد ديگري اقدام مي كنند.

21% از افرادي كه اس ام اس هاي تبليغاتي را دريافت مي كنند، در بدترين حالت ممكن اگر خودشان براي خريد به فروشگاه مذكور مراجعه نكنند، آن فروشگاه را حتما به دوستان و آشنايان خود معرفي مي كنند.

 

مزاياي ساخت يك پرسشنامه آنلاين چيست؟

۶۴ بازديد

مزاياي ساخت يك پرسشنامه آنلاين چيست؟

همان طور كه در اين مقاله به بررسي اين موضوع اشاره نموديم شما توانستيد با برخي از مزاياي ساخت يك پرسشنامه مطلع شويد اما اگر بخواهيم دقيق تر و كامل تر به بررسي اين موضوع بپردازيم چه راه حل هايي در انتظار ما است؟ در حالت كلي شما و مشتريان شما مي توانيد از اين مزايا حداكثر سود و استفاده را ببريد. امروزه تنها افراد با خريد محصولات و مصرف آن ها راضي نمي شوند و همواره به دنبال راهي هستند تا بتوانند نظرات و پيشنهاد خود را در خصوص چگونگي بهتر شدن شرايط براي مصرف كنندگان ارائه دهند. به لطف اينترنت اين فضا براي خريداران، مصرف كنندگان و همچنين مشتريان فراهم شده است تا آن ها بتوانند بازخورد هاي بسيار سازنده و مثبتي را به صاحبان اثر ارائه دهند و از ميان تمامي راه ها، به طور يقين اين طرح يكي از محبوب ترين و موثر ترين راه هاي پيش روي شما است.

ايجاد يك پرسشنامه براي شركت ها فرصتي را فراهم مي سازد تا نظرات و ديدگاه هاي مشتريان و مصرف كنندگان خود را به خوبي دريافت كنند و بر اساس آن بتوانند جايگاه و همچنين تغييرات رو به پيشرفتي را براي شركت خود لحاظ كنند. شما به راحتي مي توانيد با طراحي يك پرسشنامه علاوه بر نظرات مشتريان و مصرف كنندگان خود از ارائه پيشنهادات آن ها و توصيه هاي اكيدشان در خصوص سياست قيمت گذاري و همچنين نحوه بسته بندي نيز اطلاعات كاملي را دريافت كنيد. پرسشنامه آنلاين با پرسيدن سوالات مرتبط از افراد، ابزاري ارزشمند براي بازاريابان به منظور افزايش رضايت مشتري محسوب مي‌شود.

منبع : وي فرم

 

هديه تبليغاتي مناسب را چطور انتخاب كنيم؟

۵۴ بازديد

هديه تبليغاتي مناسب را چطور انتخاب كنيم؟

 

اكثر شركت ها محصولات تبليغاتي را براي مشتريان، رويدادها و چشم اندازها خريد مي كنند. آنها در واقع بيانگر زندگي شركت است و آنها كاري رو انجام مي دهند. در مقايسه با ساير بخش ها هر وقت به بيان هزينه هر عدد مي رسيم بخش هاي تبليغاتي اغلب برنده هستند.

براي مثال: انستيتو ويژه تبليغات متوجه شده است كه ميانگين ارزش تاثير هر تي شرت براي شركت 0.005 سنت است، تبليغات تلوزيوني چطور ؟ هر تاثير آنها 0.019 سنت است.

اما همه محصولات تبليغاتي تاثير برابري ندارند، چطور مي توانيد اطمينان حاصل كنيد كه آيتم هاي تبليغاتي شما حتما به هدف مي رسند.

 

هدف شما چيست؟

مي خواهيد به چه چيزي دست پيدا كنيد؟ چطور مي خواهيد آن آيتم را توزيع كنيد؟ چه فعاليتهاي براي خريد هداياي تبليغاتي داريد كه دربرگيرنده استراتژي بازاريابي و پيام شركت شما باشد؟ چطور اين موفقيت را اندازه گيري مي كنيد؟

بدون يك برنامه روشن و درك چگونگي ادغام اين محصولات با برنامه بازاريابي شما، عملا بخش قابل توجهي از بودجه بازاريابي شما به هدر مي رود و اينكه آشغالداني پشت ساختمان شما يك چشم انداز يا يك مشتري نيست.

 

مناسب بودن شخص با هديه تبليغاتي:

هدف آيتم تبليغاتي شما چه كسي است؟ محصولي را كه خودتان مي پسنديد انتخاب نكنيد چيزي را انتخاب كنيد كه مخاطبان شما مي خواهند. اطمينان حاصل كنيد آن هديه مناسب هدف شما باشد. شما مي توانيد چيزهاي مختلفي به مشتريان نسبت به چشم اندازهايي كه داريد بدهيد و شما بايد پيام هاي متفاوتي براي مشتريان خود داشته باشيد نسبت به مردمي كه از شما خريد نكرده اند. بنابراين به دنبال هديه خاص باشيد.

 

به يك PROMO-ITEMRUT نرويد:

بعضي از شركت ها بخش هاي تبليغاتي امضا دار دارند كه بايد بر روي آنها تجديد نظر كنند. مشتريان احتمالا قبلا يكبار با شما برخورد داشته اند ، بسياري از چشم اندازها ممكن است حداقل باشند اگر آنها در خط لوله باشند آنها حتما خواهند بود، چيزهاي جديد و متفاوت هر زمان تاثير تازه اي دارند.

 

تمركز FOCUS:

به هر كسي كه با شما ملاقات مي كنند هديه تبليغاتي ندهيد حتي اگر آنها پارامترهاي مخاطبان شما را داشته باشند.

هدف دقيق براي بزرگترين هدف، به عنوان مثال: دادن هديه به هر شخصي كه از غرفه شما بازديد مي كنيد منجر به كاهش ارزش آن هديه مي شود.

 

دادن و گرفتن GIVE and get:

اطمينان حاصل كنيد كه شما اطلاعات تماس هر شخصي را كه از شما هديه دريافت مي كند را داريد، مشتريان فعلي يا گذشته همه آنها را تنظيم كنيد. اما اگر تلاش مي كنيد براي جذب چشم اندازهاي جديد، دادن چيزي بدون گرفتن چيزي در برگشت، آن را اشتباه انجام مي دهد.

 

چيزهاي مفيد انتخاب كنيد:

چيزي راانتخاب كنيد كه مخاطبان شما تا زماني كه ممكن باشد از آن هديه استفاده كنند. به دنبال هداياي تبليغاتي جديد باشيد.

يك تحقيق نشان مي دهد كه استفاده از هداياي تبليغاتي ، 69 درصد علاقه به برند تجاري شما را بالا مي برد و 84 درصد باعث افزايش تاثير نام تجاري شما مي شود و بدليل هر بار استفاده مشتريان از اين هديه در معرض ديد ديگران قرار ميگيرد همين باعث افزايش پاداش براي شما مي شود.

 

شامل دعوت به عمل يا فراخوان include a call to action:

هديه تبليغاتي بايد قابل استفاده، هدفمند و متناسب با استراتژي باشد. اما اگر راهي را براي عمل به مشتري ندهيد آن شكست مي خورد.

اطلاعات تماس شما بايد شامل : برند، آدرس سايت ، شماره تماس، QR كد و شعار باشد.

 

مسائل كيفيت Quality matters:

آيتم هاي تبليغاتي، تاثير برند پايدار را ترك مي كنند.

عرضه هداياي ارزان و بي كيفيت بدتراز اين است كه چيزي را هديه ندهيد، جهت گيري دقيق به كيفيت هم مرتبط است.

هر مدركي كه از فروشنده دريافت مي كنيد را بررسي كنيد آيا همه چيز روشن و آسان براي خواندن است؟ آيا شماره تماس درست است؟غلط املايي ندارد؟

براي اطمينان بيشتر مدرك را براي چندين جفت چشم ديگر بفرستيد.

 

 

·هداياي تبليغاتي ديجيتال:

امروزه با پيشرفت تكنولوژي و اختراع وسايل الكترونيكي جديد، هداياي ديجيتال جزو پرطرفدارترين زيرمجموعه هداياي تبليغاتي مي باشد. اين دسته شامل جديدترين كالاهاي الكترونيكي با قابليت شخصي سازي و چاپ اختصاصي مي باشد.

1- فلش مموري :

فلش مموري نيز مي‌تواند به عنوان يكي از  هداياي تبليغاتي ديجيتال جهت مطرح كردن برند شما مورد استفاده قرار بگيرد؛ زيرا با وجود گسترده شدن تكنولوژي امروزه بيشتر اطلاعات در بين افراد از طريق فلش مموري ها به اشتراك گذاشته مي‌شود. از اين رو فلش مموري به عنوان يك وسيله پر كاربرد مي‌تواند يكي از بهترين هداياي تبليغاتي براي كسب و كار شما در نظر گرفته شود. اين دسته شامل انواع فلشهاي زير مي باشد :

• فلش مموري اختصاصي

• فلش مموري كريستالي

• فلش مموري كارتي

• فلش مموري چرمي

• فلش مموري خودكار

• فلش مموري فلزي

• فلش مموري چوبي

• فلش مموري لاكچري

• فلش مموري OTG

 

2- پاور بانك :

خريد پاور بانك ارزان كه بيشتر به عنوان هداياي تبليغاتي نمايشگاه براي جذب مشتريان ارائه مي‌شود. يكي از بهترين و خلاقانه‌ترين وسايل براي جذب مشتري‌هاي بيشتر براي شركت شما مي‌باشد؛ زيرا با گسترش روز افزون استفاده از تلفن‌هاي همراه هوشمند، استفاده از پاور بانك نيز براي شارژ گوشي رونق بسياري پيدا كرده است. حك آرم شركت شما بر روي پاور بانك به علت استفاده مداوم از اين وسيله علاوه بر اين كه داراي جنبه تبليغاتي است، مي‌تواند نام شركت شما را هميشه در خاطر مشتري محفوظ نگه دارد.

3- اسپيكر بلوتوث :

اسپيكر بلوتوث قدرتمند، باندهاي اكتيو و پسيو، ميكروفن هاي فوق العاده، اسپيكرهاي قابل حمل بي نظير، تنها بخشي از اين نوع اسپيكرها مي باشد. كافيست مقداري قيمت محصول را چشم پوشي كنيد تا برترين اسپيكر كامل قرن را در دستان خود حس كنيد.

4- موس تبليغاتي :

امروزه كامپيوتر جزيى از زندگى بشر شده است. كار با اين وسيله بدون موس تقريبا غير ممكن است. بنابراين موس تبليغاتى تبديل به يكى از كاربردى ترين هداياى تبليغاتى شده است. اين دسته شامل با كيفيت ترين انواع موس اپتيكال بى سيم بلوتوث و با سيم و امكان چاپ و تبليغات اختصاصى بر روى بدنه مى باشد.